Life is like a camera ~~~
Focus on what's important....
Capture the good times....
Develop from the negatives...
And if things don't work out,
Take another shot ~~~~

Wednesday, November 4, 2015

PEKAN BARU INDON 1-4 MAY 2014

Pekan baru? ada apa kt sini. tak study pun ada apa kat sini.. kita redah je sebab tike AA murah..hahaha...sebelum pergi, macam biasa kami cari hotel thru agoda je. Survey2, book terus bayar je...kami menginap di Grand zuri hotel. Hotel ni dekat dengan pelbagai kemudahan. Jalan kaki sekeliling je nak makan.. :) Travel kali ni memang tak ada booking supir awal2 pun..bila sampai di airport, tanya di kaunter imigration jauh ke tidak hotel kami ni..haha. Kata pegawai tu tak jauh sekitar 70,000rupiah kalau tak silap dengar la, naik teksi. Ok. so cari teksi di luar dan terus ke hotel :) 15 minit je pun.. :) Hari first tak ada jalan mana. Hanya swiming dan jalan sekeliling hotel.


















 

Ha..nampak tak anak-anak seronok bermain? ni dalam shoping complex sebelah hotel..hari first bagi diorang hapy dulu main game...

Tiba hari kedua pula, nak g mana ni? pergi dekat reception hotel, suruh carikan supir untuk bawa kami pergi jalan2 sekitar...selesai :) Tempat yang sempat di lawati, meh tengok gambar je ye :)


















Anjung seni idrus tintin lebih kurang macam istana budaya kot... Tak dapat masuk sebab time kami pergi diorang cuti baru lepas pilihanraya. Lepas tu pergi ke Masjid An-Nur pekanbaru. Besar masjid diorang..Sebenarnya di pekanbaru ni banyak juga la tempat yang boleh dilawati. Dari sini juga boleh pergi ke bukit tinggi tapi mengambil masa selama 7 jam dengan kereta.

Ok la nanti I update lagi gambar di pekan baru on next entry ye...selamat bercuti :p menarik di pekan baru


1 comment:

www.bluezoowriters.com said...

It's time to cut the waffles - shining like gold is wonderful BUT the hollowness in the soul remain unfilled! So, the way out is ...Guesses?