Life is like a camera ~~~
Focus on what's important....
Capture the good times....
Develop from the negatives...
And if things don't work out,
Take another shot ~~~~

Sunday, November 1, 2015

BRUNEI FROM MIRI 12jan2014

Ok ni nak sambung story dr MIRI SARAWAK . Kami bawa kereta disewa masuk brunei. Sebelum tu pastikan ada geran kereta ye smua. Ok kami pn gerak menuju ke sg.tujuh, dlm 30km dr pusat bandar. Nanti akan jumpa jambatan asean di sg.baram, bayar tol RM10.

Sampai nanti di drive thru, serahkan passport dekat pegawai petugas dan salinan pas masuk. Selepas selesai urusan, jalan terus sehingga kepusat pemeriksaan imigresen Brunei. Drive thru je dan serahkan passport untuk di cop. Dah selesai jalan lagi, jumpa jambatan sungai rasau dan setiap kenderaan perlu membayar sebanyak 3dollar brunei di plaza tol selepas jambatan. Ok dh msuk brunei..kami jalan terus je sebab kami mahu ke bandar seri begawan. jom layan gambar sepanjang jalan.






Kami dah sampai di pusat bandar seri begawan, terus pergi ke Masjid Omar Ali Saifuddin. Selesai sembahyang dan bergambar, kami jalan sekeliling. Bandarnya tidak besar mana pun. Kami tak sempat nak pergi ke kampung air sebab hari dah hujan...sedih..:( Ok takpe lain kali jalan lagi...haha..














Dah selesai round2 kami pulang ke MIRI semula tapi sebelum tu singgah sebentar di Royal Regalia Museum. Disini tersimpannya barang-barang sultan yang begitu mewah sekali, seperti alat kebasaran, hadiah dll. Now we go back. Di Brunei semuanya tutup awal, Malam takda apa pun di Brunei..hehe..esok sudah mahu pulang ke semenanjung pula..bye MIRI & BRUNEI until we meet again...huhu.

No comments: