Life is like a camera ~~~
Focus on what's important....
Capture the good times....
Develop from the negatives...
And if things don't work out,
Take another shot ~~~~

Tuesday, March 24, 2015

Episod Akhir.... HK~SHENZHEN~HK

Kita continue lagi dari episod sebelum ni STORY 3...travel to HK and Shenzhen. Hokay dah penat kami jenjalan di hong kong, walaupun tak explore banyak tempat, tapi memang best...next plan akan ke Hong Kong lagi untuk bawak anak2 pegi disneyland...(entah bila la agaknya...huhu).

Dari HK ke Shenzhen, kami naik MTR je. dari station East Tsim Sha Tsui - Hung Hom - Lo Wu (HK) - Luohu (Shenzhen). kami di Shenzhen 4 malam. Kami menginap di Muslim Hotel seperti gambar di bawah...jom kita relax dulu....sampai pun dah malam di sini sebenarnya.. keesokan hari baru nk berjalan...tempat pertama dikunjungi ialah Windows of The World...tgk anak2 dah x sabar nk jalan..:)
 




Layan gambar di Windows of The World pula...








Banyak lagi gambar...sehari nak duduk pusing2 dalam ni..penat wei...ye la kan nk round satu dunia dengan berjalan kaki mesti la penat...hari-hari selebihnya di sini, macam biasa la menyopingkan diri.... cari-cari apa yang murah di sini untuk di bawa pulang dan memenuhkan luggage yang dh sedia penuh...huhu...






Kesimpulannya antara HK dan Shenzhen yang kami pergi, di HK tempat nya agak bersih dan kemas berbanding Shenzhen tetapi barangan di HK agakla mahalnya. di HK kebanyakan tempat ada free WIFI uols. Whatever pun travel to get more experience and sambil-sambil tengok budaya negara lain kan...,okay habis da...hehe :)